מרכז המידע

מענק סטודנטים

מענק סטודנטים

AOTC - American Opportunity Tax Credit

סטודנטים אשר לומדים במוסדות לימוד המוכרים ע"י משרד החינוך הפדרלי האמריקאי, זכאים למענק סטודנטים. מענק זה מתבטא כזיכוי ממס של עד 2,500 דולר. מתוכם ניתן לקבל עד 40% (עד 1,000 דולר) כהחזר מס ישירות לחשבון או בצ'ק לכתובת המגורים. הזיכוי נקבע על פי גובה התשלומים אשר נגבו בגין שכר הלימוד. על מנת להיות זכאי למענק זה, על האזרח לקבל ממוסד הלימודים טופס 1098-T אשר בו נרשמו עלויות שכר הלימוד. כמו כן, זיכוי מלא ניתן לאזרחים בעלי הכנסה של פחות מ-80,000 דולר, הזיכוי מתקזז ופוחת עד להכנסה של 90,000 דולר ומעל הכנסה זו אין זכאות. הזיכוי וההחזר יכולים גם להתבצע ע"י הוריו של הסטודנט במידה והוא רשום כנתמך בדוח המס שלהם.

בנוסף קיימים גורמים נוספים הקובעים את הזכאות והם:

1. הסטודנט לא הורשע בעבירות סמים עד לשנת המס.
2. נכון לשנת המס הסטודנט לא סיים את ארבעת השנים של תואר ראשון.
3. לא דרשת או דרשו בשמך את הזיכוי בארבעת השנים לפני שנת המס.
4. במשך השנה היית סטודנט מן המניין לפחות סימסטר אחד ואתה לומד בתכנית אשר מובילה בסופה לתואר או תעודה מוכרת אחרת ע"י המוסד
5. במידה ואתה נשוי לאזרחית לא אמריקאית ומגיש דוח כנשוי המגיש בנפרד (MFS), אינך זכאי לזיכוי המס.סטודנטים אשר לומדים במוסדות לימוד המוכרים ע"י משרד החינוך הפדרלי האמריקאי, זכאים למענק סטודנטים.

LLC - Lifetime Learning Credit

סטודנטים שאינם זכאים ל-AOTC עדיין יכולים להיות זכאים לזיכוי מס בגין ההוצאות לימודים שלהם. זיכוי מס זה הינו עד 2,000 דולר ולא ניתן לקבל בגינו החזר מס. קיים דמיון בין שני סוגי הזיכויים בגין לימודים, אך השוני ביניהם הוא המאפשר לסטודנט של זכאי ל-AOTC לדרוש את הזיכוי הזה.

 
1. לזיכוי זה אין הגבלת זמן של 4 שנים
2. ניתן לקבל גם עבור קורסים אשר בסופם לא מתקבל תואר או תעודה. מותנה כמובן בהאם המוסד מוכר.
3. הזכאות ניתנת במידה וההכנסה אינה עוברת 68,000 דולר (136,000 לזוג אמריקאים)
4. ניתן גם למי שיש הרשעה בעבירות סמים.

בשני הזיכויים, מענקים ומלגות אשר מתקבלים ע"י הסטודנט חייבים להילקח בחשבון בחישוב הזיכוי.

מוסדות ההשכלה הגבוהה אשר משתתפים בתוכנית הסיוע לסטודנטים הפדראלית הם המוסדות המוכרים הוא בהם: כל האוניברסיטאות למעט אריאל והמכללה הבניתחומית בהרצליה. למידע נוסף לגבי מוסדות אחרים, ניתן לבדוק בלינק הבא.

 

את הזיכויים דורשים בטופס 8863, אשר מצורף לדוח המס 1040.

כל העלויות הנדרשות על מנת להירשם או להשתתף במוסד החינוכי מוכרות לצורך חישוב הזיכוי. הוצאות אלו כוללות גם דמי חבר לאגודות סטודנטים שונות. לצורך חישוב ה-AOTC ההוצאות עבור ספרים וציוד נחשבים אף אם לא שולמו ישירות למוסד להשכלה גבוהה.

בכל מוסד המחלקה הספציפית נקראת קצת שונה, אך באופן כללי ניתן לקבל את הטופס דרך מדור שכר. ניתן גם להשתמש בלינקים הבאים: אוניברסיטה עבריתטכניון ו-אוניברסיטת רייכמן

אודות המחבר , דור שאומברגר

דור שאומברגר, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בחשבונאות ו-Enrolled Agent מוסמך מטעם רשות המס האמריקאית, ה-IRS. לדור ידע וניסיון עשיר ורב שנים בטיפול במאות אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל ובמשקיעי נדל"ן. מעבר לידע במס, דור עצמו משקיע בנדל"ן בארה"ב ויכול לחוות דעתו על התהליך ולסייע במהלכו השוטף.

מאמרים נוספים

משרדנו ליווה עשרות אזרחים אמריקאים בתהליך זה.
נשמח לעמוד גם לשירותך