מרכז המידע

מענק ילדים – CTC

מענק ילדים - Child Tax Credit

אזרחים אמריקאים זכאים לקבל זיכוי ממס של עד 2,000 דולר פר ילד בגין ילדיהם האמריקאים. מתוך סכום זה, עד 1,400 דולר יכולים להתקבל כהחזר מס. על מנת לקבל את הזיכוי, ההורה חייב להשתכר בהכנסה מיגיעה אישית (Earn Income), כלומר משכורת כשכיר או הכנסה כעצמאי. ההחזר מתאפשר לבעלי שכר הגבוה מ-2,500 דולר והקטן מ-200,000 דולר (400,000 לזוג אמריקאים).

חשוב להבין! החזר המס לא מתאפשר לאזרחים המגישים טופס 2555 ומבקשים פטור מהכנסות שכר FEIE.

מבחני זכאות

הילד חייב להירשם כנתמך בדוח של הוריו וקיימים מספר מבחנים נוספים על מנת להיות זכאי להטבה זו, כגון:
1. הילד חייב להיות מתחת לגיל 17
2. הילד חייב שאר בשר של מגיש הדוח או ילדו/אחיו החורג או המאומץ או צאצא של אחד מהם.
3. הילד נתמך כלכלית במעל 50% מצרכיו.
4. הילד גר בבית ההורה לפחות 50% במהלך שנת המס
5. הילד אזרח או תושב אמריקאי ובעל SSN. חשוב שיהיה לילד SSN עד למועד הגשת הדוח כולל הארכות

זיכוי ממס בגין נתמך אחר – Other Dependent Credit

במידה והנתמך לא זכאי ל-SSN ו/או עבר את גיל 17, ניתן לדרוש זיכוי מס בגין נתמך אחרי. זיכוי זה הינו על סך של עד 500 דולר פר נתמך ואינו ניתן כמענק/החזר מס. המקרה הנפוץ ביותר הוא כאשר הילד עבר את גיל 17 והוא סטודנט שעדיין נתמך ע"י המשפחה. 

 

אכן כן. לא קיימים קריטריונים גיאוגרפיים, ועל כן גם אזרחים אמריקאים מחוץ לארה"ב זכאים למענק. יש לשים לב, כי החלק של הזיכוי שיכול להתקבל כהחזר מס מתבטל במידה ומשתמשים בטופס 2555 ומבקשים פטור מהכנסות זרות.

ככלל לא ניתן לדרוש את הזיכוי ללא מספר SSN. במידה וילדכם זכאי למספר ועדיין אין לו, יש לפנות בהקדם לשגרירות ארה"ב ולנסות להשיג את המספר עד למועד ההגשת הדוחות כולל הארכות (יכול להיעשות עד ל-15/10 של השנה העוקבת).

הזיכוי נדרש ע"י צירוף טופס 8812 לדוח המס 1040 של הוריו של הנתמך.

המענקים אינם חייבים במס לא בישראל ולא בארה"ב.

היות וילדכם יחשבו תושבים אמריקאים אך ללא SSN, עדיין תוכלו לדרוש בגינם זיכוי ממס בגין נתמך אחר. לשם כך עליכם להגיש עבורם בקשה ל-ITIN.

אודות המחבר , דור שאומברגר

דור שאומברגר, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בחשבונאות ו-Enrolled Agent מוסמך מטעם רשות המס האמריקאית, ה-IRS. לדור ידע וניסיון עשיר ורב שנים בטיפול במאות אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל ובמשקיעי נדל"ן. מעבר לידע במס, דור עצמו משקיע בנדל"ן בארה"ב ויכול לחוות דעתו על התהליך ולסייע במהלכו השוטף.

מאמרים נוספים

משרדנו ליווה עשרות אזרחים אמריקאים בתהליך זה.
נשמח לעמוד גם לשירותך