מרכז המידע

FBAR

טופס FBAR

אזרח אמריקאי חייב בדיווח על חשבונותיו הזרים, ברגע שאלו עולים במצטבר על 10,000 דולר במהלך שנה. הדיווח נעשה בטופס FBAR 114 אשר מוגש ל-FINCEN, שהיא זרוע האכיפה של משרד האוצר על פשעים פיננסים. לאחר מילוי הטפסים עליו לשמור את המסמכים אשר עליהם הסתמך למשך תקופה של 5 שנים.

מתי מוגש

החל מ-2017, הגשת ה-FBAR מסונכרנת להגשת דוח המס 1040, על כן על ה-FBAR להיות מוגש עד ה-15 לאפריל. הארכה של 6 חודשים אפשרית ולא מחייבת שום פעולה. כלומר לאחריה ניתן להגיש עד ה-15 לאוקטובר.

מה מדווח

כל חשבון שיש לאזרח האמריקאי חזקה משפטית עליו חייב בדיווח, אפילו כזה אשר מוחזק עבור אחר, וכל חשבון אשר יש לאזרח זכות חתימה עליו.
חשבונות אשר מוחזקים ע"י חברה, שותפות, נאמנות ו/או ישות אחרת אשר 50% ומעלה מהזכויות מוחזקות ע"י אזרח אמריקאי גם חייבות בדיווח.
החשבונות המדווחים יכללו:
חשבונות בנק, השקעות, חסכונות ופקדונות.
פוליסת חיסכון
קרנות השתלמות.
קרנות פנסיה.
ביטוח חיים עם מרכיב חיסכון, כגון ביטוח מנהלים.
קופות גמל.
במקרה שאזרח אמריקאי מחזיק במעל ל-25 חשבונות, יש הקלה משמעותית במילוי הטופס. ועליו לדווח רק על מספר החשבונות שהוא מחזיק, הקלה זאת אינה תקפה על שמירת המסמכים, ועל כן הוא חייב לשמור תיעוד על חשבונות אלו.

השלכות במקרה של אי דיווח

מי שחייב בהגשה של FBAR ולא עשה זאת יכול להיקנס ב-10,000 דולר פר חשבון. מי שבמודע אינו מדווח על חשבון עלול לשאת בקנס הגבוה מבין 100,000 דולר לבין 50% מהיתרה בחשבון.

Delinquent FBAR Submission Procedures

מי שדיווח על הכנסות מחשבונות זרים, אך בתום לב לא הגיש FBAR. זכאי להגיש את הטפסים יחד עם הסבר על מדוע לא הגיש ולהימנע מהקנסות המוטלים על פי חוק. זאת בכפוף לעובדה שאותו נישום לא התבקש על ידי ה-IRS להגיש FBAR ואינו תחת חקירה שלהם.
כן, גיל אינו פוטר מהגשת FBAR. אם הילד לא יכול להגיש את הטופס של עצמו עקב גילו, על ההורה או אפוטרופוס שלו להגיש עבורו.
אכן כן, הוא חייב בדיווח היות והוא נמצא מחוץ לארה"ב. לעובדה שהסניף שייך לבנק אמריקאי אין כל משמעות.
ממש כמו בשאלה הקודמת, הבסיס לדיווח הוא מיקומו הפיזי של הסניף/חשבון. על כן אין חובת דיווח היות והחשבון ממוקם בארה"ב.

כן, יש חובה לדווח עליו. במסגרת גילוי המידע בטופס, מדווחים כי הבעלות המשותפת היא עם אזרח לא אמריקאי.

אודות המחבר , דור שאומברגר

דור שאומברגר, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בחשבונאות ו-Enrolled Agent מוסמך מטעם רשות המס האמריקאית, ה-IRS. לדור ידע וניסיון עשיר ורב שנים בטיפול במאות אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל ובמשקיעי נדל"ן. מעבר לידע במס, דור עצמו משקיע בנדל"ן בארה"ב ויכול לחוות דעתו על התהליך ולסייע במהלכו השוטף.

מאמרים נוספים

משרדנו ליווה עשרות אזרחים אמריקאים בתהליך זה.
נשמח לעמוד גם לשירותך