עדכונים שוטפים

אזרחי ארה"ב – ביידן מחלק מתנות לשנת 2021

הנשיא החדש ממשיך את קודמו ומזרים עוד כסף למשק. התוכנית של ביידן אשר עברה את אישור שני הבתים, עקב הרוב הדמוקרטי, וצפויה להיחתם סופית לחוק ע"י הנשיא ב-14 למרץ, תזרים למשק חבילת סיוע של כ-1.9 טריליון דולר.
במסגרת התוכנית כל אזרח/תושב אמריקאי, אשר עומד בתנאים המצורפים בגרף, צפוי לקבל עד כ-1,400 דולר לאדם (ללא הבדל גיל, כמו בצ'ק ה-2). המענק זה יהיה מבוסס על הנתונים בדוח המס של 2020 או 2019 על פי מה שעד כה הוגש. מה שמאפשר "משחק" עם תאריכי הגשת הדוח של 2020.

גם בתוכנית זאת קיימת חובת מס' ביטוח לאומי ( Social Security Number) על מנת להיות זכאי, אך להבדיל מחלוקת הכספים הראשונה, במידה ויש בן זוג או נתמך אשר יש לו ITIN זה לא מבטל את הזכאות של שאר המשפחה לקבלת הכספים.

בנוסף, תוכנית הסיוע תגדיל את זיכוי/החזר המס על הילדים (Child Tax Credit) לשנת 2021. בעוד שהחוק כיום מתיר זיכוי מס של עד 2,000 דולר לילד עד גיל 17 שמתוכו 1,400 יכול להתקבל כהחזר מס, בשנת 2021 החזר זה יעלה ל-3,000 דולר או 3,600 לילד מתחת לגיל 6 אשר יכול להתקבל במלואו כהחזר מס. כמו כן, גיל הזכאות יעלה בשנה ויהיה ניתן לקבל גם עבור ילד עד גיל 18. ההבדל הגדול יהיה שלהבדיל מכל שנה, בה מגישים דוחות מס ולאחריהם מקבלים את ההחזר, בשנת 2021 עד 50% מההחזר יחולק ויתפרס לאורך השנה ובמסגרת הדוח תעשה השלמה. יהיה מעניין לראות כיצד ה-IRS עם כוח אדם מצומצם ומערכת מחשבים ישנה הסתגל לשינוי זה.
גם הגדלה זו, תוגבל בדיוק על פי התנאים שמופיעים בגרף לעיל. כלומר אזרח אשר נשוי ללא אמריקאית, ראש בית, זוג נשוי בעלי ילד אחד יקבלו בגינו את ההחזר המלא רק אם השתכרו מתחת ל-75,000 דולר, 112,500 ו-150,000 דולר בהתאמה. אלו שמשתכרים מעבר לזה יהיו זכאים להחזרים לפי החוק הישן.

אודות המחבר , דור שאומברגר

דור שאומברגר, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בחשבונאות ו-Enrolled Agent מוסמך מטעם רשות המס האמריקאית, ה-IRS. לדור ידע וניסיון עשיר ורב שנים בטיפול במאות אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל ובמשקיעי נדל"ן. מעבר לידע במס, דור עצמו משקיע בנדל"ן בארה"ב ויכול לחוות דעתו על התהליך ולסייע במהלכו השוטף.

מאמרים נוספים

משרדנו ליווה עשרות אזרחים אמריקאים בתהליך זה.
נשמח לעמוד גם לשירותך